توجه به رژیم غذایی در بیماران مبتلا به نارسایی کلیه
نوشته شده توسط : rshaole

توجه به رژیم غذایی در بیماران مبتلا به نارسایی کلیهملاحظات غذایی

در اختلال عملکرد کلیوی، سموم ادرار نمی تواند جدا شود، در خون تجمع می یابد و باعث علائم مسمومیت (اورمی)، بدن سرب دارای بیش از حد از یونهای هیدروژن، سدیم و پتاسیم. رژیم غذایی برای بیماران مبتلا به کنترل نارسایی مزمن کلیه درمان اولیه می تواند تولید سموم در ادرار را کاهش می دهد، می تواند تعادل بدن حداقل مواد مغذی و الکترولیت ها حفظ کند.

اصول رژیم غذایی

1. مصرف کافی از پروتئین های

بیماران مبتلا به نارسایی کلیه نیاز به محدود کردن مصرف پروتئین، به کاهش بار بر روی کلیه ها، اما اگر عادت به خوردن بزرگ و کوچک، مصرف بافت های عضلانی بدن و اندام های داخلی، شما باید به درستی خوردن و نسبتا "مقدار" و "کیفیت" پروتئین، مقدار پستها در طول روز در هر کیلوگرم بدن باید بین 1-1.2 گرم، مصرف زیاد پروتئین محصولات فراهمی زیستی با منشاء جانوری مانند شیر، تخم مرغ، گوشت باشد. با توجه به استفاده کمتر از پروتئین گیاهی در بدن، و در نتیجه زاید نیتروژنی تر متابولیزه می شود، بنابراین ما می توانیم هر غذا، مانند لوبیا (لوبیا قرمز، لوبیا سبز، نخود، لوبیا، سویا، نخود، REN)، محصولات سویا ( توفو، توفو، شیر سویا)، گلوتن (محصولات فاقد گلوتن، سوسیس آرد، سبوس بو داده)، میوه های سنگ (دانه خربزه، بادام زمینی، گردو، آکاژو به دست اورید، شاه بلوط) و مانند آن. از آنجا که اسید آمینه های ضروری گیاهی محصولات سویا، غلات حاوی کامل نیست، به منظور بهبود بهره وری از پروتئین گیاهی، این محصولات باید با هم با غذا، ممکن است یک نیروی حمایت از بازی؛ بهتر است به تغییر به یک گیاه خوار به خوردن یک کرم مناسب مصرف پروتئین معیارهای کمی است.

2. مصرف کافی کالری

محدودیت مصرف پروتئین، به منظور اجتناب از مصرف کالری کافی، آن را به تولید زباله نیتروژنی افزایش می تواند بیش کم کالری و پروتئین علاوه بر خوردن روغن نباتی (مانند سویا، روغن بادام زمینی)، نشاسته کم پروتئین (مانند : چنگ آرد، پودر سفید رنگ، نشاسته ریشه نیلوفر آبی)، و کربوهیدرات (به عنوان مثال، قند، آب نبات زنجبیل عسل، قند میوه) به تولید انواع تنقلات خوشمزه، دریافت حرارت پستها در طول روز به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن 30-40 کالری، بنابراین از دست دادن وزن بسیار.

3. کنترل مصرف آب

هنگامی که نارسایی کلیه و کاهش برون ده ادرار، آب در بار بدن تجمع می یابد، سیستم قلبی عروقی افزایش می یابد، آن را نمی خواهد زنده، تورم، افزایش وزن، سرفه، تنگی نفس، دروغ، هماتوکریت (HCT) کاهش می یابد، و فشار همزمانی خون بالا، نارسایی قلبی پریکاردیت، و دیالیز با توجه به کم آبی بیش از حد، سردرد خفیف، تهوع، استفراغ، گرفتگی عضلات آمبولی رخ می دهد. اجتناب از آب آشامیدنی اساسا، شما می توانید دهانشویه یخ، آدامس، و یا فشار آب لیمو کمی برای کاهش احساس تشنگی، کاهش میزان آب است.

4. کنترل مصرف نمک خود را

هنگامی که بیمار نمی تواند منتشر شود آب کلیوی، نمک، مستعد ابتلا به ادم و فشار خون بالا. بیمار یک روز باید بیش از پنج گرم نمک بخورند. می توان آن را به جای شکر، پیاز، زنجبیل، سیر، و غیره استفاده می شود، به بهبود طعم و مزه. بیماران همچنین باید مصرف خود را از غذاهای پر سدیم، مانند پردازش کنسرو شده، شور و دودی، سس لوین، ترشی، ترشی و فست فود را محدود کند. اگر اشتها، بدون محدودیت نمک آن.

5. مراقب باشید از پتاسیم است بیش از حد بالا

پتاسیم می تواند به علت آسیب جدی کلیه نمی شود منتشر شد، و در نتیجه "هیپرکالمی" ممکن است بی حسی انگشت، خستگی، ضعف، تنگی قفسه سینه، سفتی زبان، مشکل در صحبت کردن، از دست دادن هوشیاری، آریتمی شدید یا ایست قلبی شود. علت هیپرکالمی عبارتند از: 1، دیالیز ناکافی، 2، هیچ اشتها، 3، یبوست، 4، مصرف پتاسیم بالا از مواد غذایی. مقدار پتاسیم بالا از قهوه، چای، می تواند به هیپرکالمی منجر شود. سبزیجات پتاسیم: سبزیجات برگ سبز (به عنوان مثال، اسفناج، اسفناج آب، گل تاج خروس، کاهو)، قارچ، جلبک دریایی، کلپ، هویج، سیب زمینی. میوه پتاسیم: موز، گوجه فرنگی، انجیر، پرتقال، پرتقال، انبه، خرمالو، خربزه، گریپ فروت، کارامبولا (سکسکه نور). میوه پتاسیم: آناناس، خربزه درختی، هندوانه، گلابی، توت فرنگی، لیمو، و غیره، اما بیش از حد بخورند.

6. حفظ تعادل کلسیم و فسفر

کلسیم و فسفر مواد معدنی مهم بدن هستند، و می تواند رشد خوبی از استخوان ها و دندان ها، عضلات و اعصاب برای عملکرد درست حفظ کند. با کمبود کلسیم خوردن شیر، کلسیم و ویتامین D، که می تواند به کاهش از سرگیری هیپرپاراتیروئیدیسم رخ داده است. فسفر موجود در محصولات حاوی پروتئین است، ارزش غذایی کافی، بلکه به کاهش جذب بدن فسفر، لطفا جویدن گرفتن هیدروکسید آلومینیوم، کربنات کلسیم و دیگر پوشه ها با اتصال به غذا فسفر در حالی که غذا خوردن. لطفا توجه داشته باشید که غذاهای پر فسفر: غلات سبوس دار و غذاهای (مانند برنج قهوه ای، برنج جنین، نان گندم)، امعاء و احشاء (جگر، کلیه، مغز)، میوه های سنگ (بادام زمینی، کاشو، گردو) و محصولات نفتی (کره بادام زمینی )، شکلات، زرده تخم مرغ مصرف، شیر، محصولات لبنی و مانند آن.

7. کمتر بخورید غذاهای "aluminized و پورین" برای جلوگیری از سمیت آلومینیوم و نقرس.

چای رژیم غذایی آلومینا، پنیر؛ چای. کیک. پخت و پز در یک ظرف آلومینیوم. رژیم غذایی بالا پورین: سس. عدس. براث متمرکز. گوشت، اردک. مغز کلاس. قارچ. اندام (کبد، کلیه، قلب). ساردین. کلاس مارماهی. مارچوبه.

اگر سوالی دارید، شما می توانید با ما از طریق راه های زیر تماس بگیرید. من بسیار خوشحالم که به شما کمک می کنم. بازیابی سریع!

تلفن: + 86-311-89261580

ایمیل: hospitalkidney@yandex.ru

واتساپ: +86 15100189779





:: برچسب‌ها: غذا,نارسایی کلیه,بیماران ,
:: بازدید از این مطلب : 309
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 خرداد 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: